Tejbelámpa

Amióta dolgozok, sokkal kevesebb dologra jut idő azok közül, amiket igazán szeretek művelni. Az állatállomány leredukálódott minimálisra, és sokszor rutinba megy a végzés körülöttük, minthogy kedvtelés lenne. Kivéve a ló. A tehén viszont teljesen rutin most. Hajnalban kelek, megyek fejni, etetni, kiengedni a lovat. Hazajövök, megetetem a disznókat, persze csak a hét elején. Nem a meló dögleszt ki, hanem a hajnali kelés. Azzal , hogy tíz-tizenkét órát kellett dolgoznom, nem volt bajom soha, még öt óra alvással sem. De a három ötven kicsinál. Normális ember ilyenkor alszik... Szóval a hét elején még én etetem a disznókat reggelente. Aztán egyre csak nyúlik az idő, ahogy lassulok, így hét közepétől az asszony dob enni a disznóknak, mert nekem nem marad időm. Közben a gyerek is cseperedik, már nem csak egyedül járkál, de fel is ér , ki is nyit mindent. Egyre-másra találnia kell a kedvesemnek új, és új dolgokat, amik lefoglalják, legalább egy kicsit, hogy tudjon bármi házimunkát csinálni mellette. ez legtöbbször kimerül a főzésben, és a sepregetésben. A többit csak úgy lehet, ha hazaértem.
Nemrég megkapta a kicsi a fejőedényt, mert már végképp semmi ötlete nem volt a feleségemnek. eddig, ha este elmosta, reggelre az aljára összegyűlt az a kis víz, ami az öblítés után szétterült a belsejében. Azzal kezdtem, hogy kiöntöttem, és mentem fejni. Amióta viszont a gyerek toligálja a nappaliban, és a konyhában, meg pakol bele ezt-azt, nincs benne víz, mert abban is tapicskolna, és ahhoz már hideg van.
Tudtam én, hogy esetleg lehet benne valami, ha a gyereknél volt, de valamelyik reggel belenéztem, de nem az egész alját láttam, vagy nem figyeltem... nem tudom. Felkaptam, és elmentem fejni. Minden rendben is ment, elvégeztem mindent. A disznók is kaptak. Befelé vettem az irányt. Alágyújtottam az előző este a gázra készített kávénak, és elkezdtem leszűrni a tejet. Már majdnem mindet átöntöttem, amikor éreztem, hogy az edényben meglódul valami...
- Mi a jó életet fejtem ki a tehénből?- kérdeztem csak úgy, mert senki nem volt ott... És már bukott is elő az edényből a szűrőbe a valami...
Néztem, mint a vett malac, míg le nem folyt a tej róla.
-Bicikli lámpa??? - Eltartott legalább öt másodpercig, míg azon töprengtem, hogy hogy a viharba került ez a lámpa a tejbe... Mondtam: még akkor főtt a kávé!
-Basszus, a gyerek!- világosodtam meg.
Na, hát így lett lámpa a tejben....




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...