Élet-ízesítő

A szomszédban lakik egy nyugdíjas pár. Tavasztól őszig a kertet csinálják. Minden évben panaszkodnak egy kicsit, hogy már megint gazos, nem esik az eső... Meg ilyenek. Persze ha ránézek a kertjükre, sehol egy gaz, mert hajnalban kint voltak, és megcsinálták. Nagyon kedvelem őket. Szoktam velük beszélgetni, elmondják a régi időket, mi mindent csináltak. Szoktunk nekik adni dolgokat, például barackot. Nekik barack pont nincs. De mindég van sárgarépájuk, meg gyönyörű petrezselyem. Persze Eta néni elmondja mindég, hogy nem lett szép, de szerintem a boltit megcsúfolja az övéké. Meg ugye ők nem permetezik, nem tápoldatozzák, és a jó Isten locsolja csak náluk... Minden évben kapunk tőlük répát is, meg petrezselymet is. Van annyi felelsleges nekik, hogy adnak. Mi meg a barackot. Vagy egy-egy csokor gombát. Csereberélünk. Idén is kaptunk egy vödör répát, és egy vödör petrezselyem gyökeret. Kicsit szégyenkezve adta ide Eta néni, merthogy a répa kukacos... Nem is hitte el, hogy sokkal jobban örültem ennek, mint akármennyi bolti répának. Megpucoltuk, kivágtam a kukacos részt. Ezt megkapták a disznók. Ők is örültek. Aztán volt a spajzban egy csomag paprika. Azt is megmostuk, ledaráltuk. Ledaráltuk a répát, a petrezselymet is, és az asszony kapott egy másik szomszédtól zellerszárat, és zöldet. Azt is hozzádaráltuk. Aztán elsirattam egy nagy tál hagymát... Nem olyan akármilyen hagymák vannak ám nekünk! A nyári szárazság és hőség edzette őket, a gazok közül kellett előtalálni mindet. Nem nagyok. Olyanok, mint egy jó nagy zöld dió. De annyi erő van bennük!!! A koponyám hátulját is marta.... Na de a húsdaráló volt erősebb! Miután letöröltem a könnyeimet, megmértem. Az egész cuccos 5 kg volt pontosan. Így öntöttem hozzá 1 kg finomra őrölt parajdi sót. Elkevertem, majd állni hagytam. napközben többször átkevergettem az egészet. Tavaly már csináltunk ilyen sós ételízesítőt, így már rutinból ment az idén. Most viszont üres bébi ételes üvegbe töltöttük. Azt a tanácsot kaptam, hogy nyugodjak meg, jó lesz benne. Már évek óta raknak ilyenbe nyersen sózott zöldségeket. Szóval így lett huszonhét üveggel. Meg egy kicsi. Tavaly nem volt ennyi. Hátha most kitart a következő szezonig! Mert sok dologba használja az asszony. Húsokhoz legfőképpen, de a rántottát is meg szokta bolondítani vele, meg a rántott húst, amikor panírozza, a tojásba keveri. Most reménykedünk, hogy kitart majd. Mert a tavalyira a végén nagyon kellett vigyázni...












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...