BÚÉK

Hát ez is megvolt! Túléltük a Szilvesztert, és beletapostunk két lábbal a következő évbe. Lehet, hogy sokan nem is csak két lábbal, hanem négykézláb, mert két lábon már túl gyorsan forgott a bolygó, hogy meg tudjanak állni rajta. Na de ez is rendben van. Ennek most van a szezonja, meg az ideje.  Néhány napja a Csutak kutyám átváltott árnyék üzemmódba. Megkezdődtek ugyanis a petárda és tűzijáték főpróbák Szilveszter éjjelére. Amikor etettem, majd hasra estem benne, mert próbált szó szerint az árnyékommá válni szegény. Retteg az égzengéstől, és beazonosította a durrogtatást is annak. Kezemben a két, egyenként 22 literes moslékos vödör, fejemen a fejlámpa. Aki messziről, szemből látott, valószínű, hogy azt gondolta, előre melegítek a Szilveszteri bulira, és az alkohol szintet próbálgatom. Legalábbis ha csak a fejlámpa fényének imbolygását látta... kerülgettem a kutyát a vödrökkel. ma estére megérezhette, hogy az eddigi legkeményebb égzengés jön, mert be akart jönni a házba. Az a kutya, amelyik ha betesszük, keresi, hol kell kimenni, minél előbb! Jött velem, hűségesen, farkát maga alá húzva. Kinyitottam neki a műhelyajtót, ha szeretne, oda bemehet. Aztán mentem a jószágokhoz. Mikor visszajöttem az első udvarra, Csutak szublimált. Olyan mértékig tökélyre vitte az elbújást, és a hívásra megsüketülést, hogy nem találtam sehol. Le nem léphetett az udvarról, így biztos voltam benne, hogy meg lesz reggelre. Gondoltam, beengedem a kazánházba inkább, ott egy kicsit melegebb van, de nem jött elő, bárhogy hívtam. Pedig még csak egy petárda nem sok, annyit nem dobott el senki addig. Bevilágítottam a műhelybe is, hátha meglátom, de nem volt kedvem utána menni. Most Narnia mesés birodalma foglalja el a teljes műhelyemet. Belépni csak saját felelősségre lehet, mert előfordulhat, hogy hónapokig nem talál ki belőle az ember, akkora kupi van ott. Majd hadat üzenek neki nemsokára. Lassan szükség lesz rá...  Nos, visszatérve a kutyára, felszívódott, mint amikor oltásra kéne vinni... Bejöttem, és leültem a melegbe, kicsit felengedni. Egész nap azon a tetőn dolgoztunk, ami mostanában kiveszi a lelket is belőlünk. Nagyon hideg volt. Annyi ruha volt rajtunk, hogy ha az oroszlán megevett volna minket, egy hétig rongyot sz@rt volna, de így is majd kifagyott a szemünk. Nem is lett kész, majd január elején valamikor befejezzük. Szóval az asszony tudta, hogy eléggé át leszek fagyva, így rendesen befűtött itthonra, én meg élveztem a meleget. Ki is engedett mindenem egy óra múlva. Aztán hatalmas bulit rendeztünk: lefeküdtünk aludni. Azért az óév tiszteletére megittam egy pohár finom vörösbort. Az újévre meg majd ma fogok egy pohár fehéret....
Az igazak álmából riadtunk éjfélkor. A szomszéd megpróbálta lelőni az égről a Holdat... Vagy éppen az augusztusban lehullott csillagokat akarta pótolni. Nem tudom, mindenesetre kigyönyörködtük magunkat a lövöldözésben, aztán mindenki mást is felébresztettünk a családban, lakjon akár Mezőkövesden, vagy Miskolcon, ha már minket is felébresztettek, nekik se legyen jobb... És Boldog Új Évet kívántunk nekik. Csupa nagy betűvel, mert ez ilyenkor így dukál.
Betoltunk még egy zserbót, és visszafeküdtünk aludni. Nem sokkal a jótékony álom előtt ugyanaz a szomszéd, már hagyományszámba menő módon kitolta a garázsból a motorját, beindította, üresbe tette, és küldte neki rendesen. Megy vagy 200-at a motor, olyan erős, mint a bivaly, így jut a hangra is a teljesítményből... Dögöljek meg , jövőre kimegyek, és beindítom a motorfűrészemet én is! Na azért nem volt ez olyan nagy probléma, jóban vagyunk, és nincs bajom ezzel, mert csak ilyenkor csinálja, Szilveszterkor. De a poén kedvéért akkor is elbőgetem a fűrészt jövőre! Vagy a babbettámat... még eldöntöm addig.
Na mindegy is, az egyszemélyes motorverseny után nyugalom telepedett az utcára, Elég durrogás volt ahhoz is, hogy az összes olyan kutya kussoljon, amelyik ilyenkor reggelig ugat, úgyhogy végre elaludtunk. és csak reggel ébredtünk. Nem hajnalban, reggel.
Lementem, bekeverni a disznók kajáját, mert ugye nekik ez ugyanolyan nap, mind mondjuk június 11.-e, és a terasz ajtó előtt megkönnyebbült fejjel ott ült Csutak.
- Na, előkerültél? - kérdeztem tőle. Erre egyet-kettőt csóvált a farkán.- Látom nem hagyott mély nyomot a lelkedben a tegnap este...- állapítottam meg, majd feltettem a kávét főni. Közben levágtam néhány szelet zserbót.
Elkezdődött hát az Új Év. remélem csupa nagy betűvel érzem majd, bár néhány kisbetűs rész úgyis lesz, amit nem vesz észre az ember, amikor a leírást olvassa az elején...
De ettől szép az élet.
Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!








1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...