Cirók-lak

Az idő halad, nem várja meg, míg ráérek, és tudom csinálni az istállót. Sajnos pénzt is kell keresni, így a "szórakozás" marad. Viszont a határidő lassan a nyakunkra lép, így nincs mese, csinálni kell. Tegnap már erősen szürkült, mikor hazaestem, de azért még átszaladtam, és a leendő szénatározó helyének a felét kimértem, és egy kapával elegyengettem. Az egész napos erőltetett menet után nagyon jól esett még birkózni egyet a kapával, de magad uram, ha szolgád nincs, meg kellett csinálni. A másik felét talán holnap, ugyanígy munka után, a hat cölöp alapot meg valószínűleg csak vasárnap tudom elkészíteni. Utána egy kicsit meg fogok nyugodni emiatt, mert az a lényeg, hogy a beton megkössön még a komolyabb hideg előtt. A famunkával meg majd ráérek utána foglalkozni. Ma biztos voltam benne, hogy nem érek haza időben, így megkértem a családomat, hogy segítsenek egy kicsit. A jó múltkorában már közösen nekiálltunk az egyik istállót kipakolni. Majdnem két köbméter tűzrevaló volt bedugdosva bele, meg több zsák szemét, amit összeszedtünk. A nap végére nem volt idő már kiszedni a padlóról a földet, meg a ki tudja hány éves trágyát.



Bár egy részét már a múltkor kivittük, meg a falakról és a mennyezetről leszedtük a pókok poros hálóit, de maradt bent jócskán. De legalább a falak akkor tiszták lettek. Jövőre, ha a sors is úgy akarja, cseréljük a tetőt és a plafont róla. Eléggé ramaty állapotban van. De van egy jó oldala is, szaporítja a jövő évi tüzelő készletet. 




Szóval a család azon része, aki itthon volt, történetesen a nejem, és a két gyerek, ma, míg dolgozni voltam, kitalicskázták a komposztra a maradék matériát a padlóról, és fel is söpörték. Holnap majd megnézem, milyen állapotban van a beton, és ha kell, vasárnap azt is javítjuk. A falakról imitt-amott hiányzik a vakolat, azt pótoljuk, és kimeszeljük az egészet. Még az is lehet, a plafon is kap vagy két réteget. Így Cirók lassan beköltözhet a szállására. A nagy körbálák már ott vannak, a tároló is hamarosan elkészül. Megy ez, csak nagyon lassan...




Ja, igen... még a régi jászol maradékát kell szétszedni. Valószínű, nem is ott lesz, mint ahol most van. Inkább az ablak alatt. Így nagyobb tere lesz Ciróknak. Nem tudom még, hogy jó ötlet-e szabadon tartani az istállóban. Életében nem kötöttem meg, csak az orvosi vizsgálatokra, meg az inszemináláskor. Biztos nem venné jó néven. Remélem nem túrja szét maga felől az istállót...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...