Raklapból rusztikus képkeret

Szépen lassan összeszedem magam a december végi-január eleji kötelező tespedésből. Nálam ez az időszak a regenerálódásé. Az évek alatt megszoktam, hogy fizetős munka nem igazán áll a házhoz ebben az időszakban. ilyenkor csak olyan dolgokat csinálok, amit feltétlenül el kell végezni, teszem azt a jószág körüli teendők, fa hasogatás, tüzelés. Sokat vagyunk együtt a nejemmel, közösen főzünk, apró dolgokat csinálok, vagy javítok neki, amikre év közben nincs idő. Ilyenkor több idő jut alkotni olyan dolgokat, aminek "csak" a lelkem veszi hasznát. Befejeztem a dobozkákat, rajzoltam, festettem, és az első vízfestményemnek, amit lenyúlt a lányom, csináltam egy antikolt keretet. Megcsináltam a gyalulást, falcolást a deszkákon, aztán fogtam a sarokcsiszolót, és drótkoronggal megmarattam a látszó oldalaikat. A korong a fa puhább részeit mélyen kiszedte, míg a keményebb részek, amik a rajzolatán is látszanak, jobban megmaradtak. Miután méretre vágtam, megragasztottam, és meg is szegeltem a sarkait, lekentem mahagóni páccal. száradás után lefújtam kétszer akril lakkal. Még egyszer biztosan nem veszek ilyet! A hajtógáz idő előtt elfogyott belőle, és a fele lakk benne maradt a flakonban.... Na mindegy.... Miután a lakk is megszáradt, kerestem bele egy bontott üveget, ami nem karcos. elég sok régi ablakszárny kerül hozzám, így akad ilyen bőven... Méretre vágtam, megtakarítottam, beletettem a festményt. Az egész művelet alapja a tűzre vásárolt raklapokból került ki. Néhány szögnyom, és repedés is van a kereten, de eszembe sem jutott eltüntetni. A lényeg: a fa száraz volt. A benne lévő kép egy tv sorozat szereplőjét Flokit ábrázol, aki egy viking hajóács. Szóval illik hozzá ez a keret. smile hangulatjel Lehetett volna még bolondítani a pácolást, mondjuk fehér páccal... ha a száraz vörösre pácolt felületre, ami előtte meg volt maratva a drótkoronggal, kenünk fehér pácot, és rögtön visszatöröljük, akkor csak a fa legmélyebb pontjaiban ül meg a fehér festék, a többi vörös marad. Így egy kissé penészes-poros hatást érünk el, ami megint csak öregíti a fa kinézetét... de nem volt itthon fehér pácom, így ennyivel is megelégedtem. Majd legközelebb... Akkor majd ugyanezzel a technikával egy konyhaszekrény ajtajait csinálom meg.



50 cm x 70 cm. Használt dolgokból is lehet szépet csinálni.




Ezt a maratást el lehet érni homokszórással is.









A drótkorong nyomai jól láthatóak.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...