Bemért mosás

Esküszöm, senkit nem akarok meggyőzni semmiről, de végeztem ma egy mérést. Többet nem hozom fel ezt a mosás témát, mert szinte mindenkinek igaza volt, aki hozzászólt az előző posztomhoz. A különböző gépek, életstílusok, korosztályok, egészségi állapotok nyilván más más irányba billentik a mérleg nyelvét. Jelen posztban csak és kizárólag a saját életvitelemre érvényes szabályok történések, szabadidő, erőnlét, egészség és akarat az ami mérvadó. Délelőtt csellengtünk egy kicsit, etetés-kávézás, néhány email, facebook, telefonálások, befűtés a sparheltbe... szokásos indulás. Délre felmelegedett a feltett víz, a konyhában is meleg volt. Eredetileg pénteken akartunk mosni, de mégis ma következett be. Mindent mértem, és feljegyeztem. 12.21-kor kezdtem a gépeket és az edényeket kivinni. Annyi ágyneműt, és törölközőt mostunk ki, ami háromszorra ment volna bele az automatába. Ez tény. Az ágyneműnk nem mocskos szokott lenni, inkább oroszlánszagú egy idő után. Az első adag mosóvíz elbírta azt, hogy négyszer tegyünk bele. Igazából inkább a mérete miatt, mint másért. Egy-egy nagyobb dolog egymagában kevés volt, de kettő már sok. Szóval elsőre négy adag cucc ment bele. Minden alkalommal 5 perc sürgés elég volt neki. A gépből kikapcsolás után kivettem a rongyokat, és a közvetlenül mellé rakott centrifugába tettem. Nem csavartam. A centrifuga lezárásától számítottam az időt, 30 másodperc bőven sok volt a művelet elvégzéséhez. Addig a mosógép állt. Arra külön figyeltem, hogy ne kapkodjak, csak szép kényelmesen tegyem, amit kell. Az öblítő vízbe került a ruha. Ekkor pakoltam meg a mosógépet megint, és indítottam újra. Amíg dolgozott, öblítettem, enyhén csavartam, majd centriztem. A kész, tiszta ruha egy nagyobb lavórban landolt. 12.59-re bent álltam, a sparhelt feletti órát néztem. Négy adag ruhával tartott a nejem az emeleti teraszra. Amíg arra vártam, hogy a következő víz felmelegedjen, addig leszedtem a kisházból a gombát, konyhakészre pucoltam. felvágtam egy hatalmas almát, és betettem a sparhelt sütőjébe. Aztán bedagasztottam egy kiló lisztet, zsemlének. Tegnap főztem egy kis hamulúgot próbaként, ezt is leszűrtem, és beüvegeztem. Mire végeztem ezzel, majdnem két óra volt. 13.57-kor indult a második vízzel a mosógép. Ebbe csak 3 adag ruha ment, mert elkoszolódott a víz. 14.15-kor befejeztem a második mosást. A végén összesítem az eredményt. Ezután felírtam az időt, és megnéztem a villanyóránk állását. Egy óra múlva megint megnéztem. Ment a számítógép, a hűtő, a fagyasztó, a bojler, a rádió, és a konyhában a lámpa. Ez alatt az egy óra alatt minden mehetett, ami akart. Odafigyeltünk, hogy semmi pluszt ne kapcsoljunk be, és mostunk egy adag ruhát az automatával. Nem új a gép, a nyaka véres csak, ez igaz, de működik. Felírtam indítás előtt is az óraállást, és utána is. A fogyasztásból kivontam azt, amit amúgy is fogyasztott a többi dolog, ami ment. Persze akkor lenne hitelesebb ez a mérés, ha egy alfogyasztás mérő lenne, amin keresztül kapná az áramot a gép, és csak ezt mérné, de meg kell elégednem ezzel, mert a másik nincs. Az elhasznált vizet egy hordóba fogtam fel. Az automata 60 fokon, FÉL programon mosott, 55 percig. Jelentem a ruha, amikor kikerült belőle, nem volt olyan jól kimosva, mint a keverőtárcsásban, és sokkal több víz maradt benne. A keverőtárcsás mosógépben tehát 3 automatányi ruhát mostam ki, így az elhasznált vizet és villanyáramot elosztom hárommal. A következő dolog jött ki eredményül:
                                    Automata                                       Keverőtárcsás
Elhasznált víz:                 50 l                                                     29,4 l
Elhasznált áram:             947,6 w                                               61,8 w

Azt még elmondom, hogy ha nem méricskéltem volna az időket, és egy kicsit megnyomom a melót, és nem egy fazékban melegszik a víz a sparhelton, hanem kettőben, 25 perc alatt simán kimosok. Aki nem hiszi, járjon utána! :)













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...